Alla inlägg under juli 2011

Av kaosochkarlek - 30 juli 2011 08:00

Jag bara älskar mina nya soffkuddar - förstå!

Av kaosochkarlek - 29 juli 2011 21:02
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av kaosochkarlek - 29 juli 2011 19:00

  Jag känner att vi här hemma är väldigt kreativa! Massa hembakat, stickning, renovering och nu, egen saft och egen likör, men eftersom varken jag eller Micke dricker så ska hans föräldrar och mina föräldrar få varsin flaska med körsbärslikör för att testa.

Jag vet att många kallar mig tant, kärring, hemmafru, bla bla, både på gott och på ont, men jag kunde inte ha varit nöjdare med min tillvaro! Tycker det är lite tråkigt med människor som kanske går och drömmer om att göra såna här saker ibland men har en "image" att tänka på.

Fan ryck upp er och släpp ut kärringen inom er!

Av kaosochkarlek - 28 juli 2011 20:45

I söndags firade vi Mickes födelsedag här hemma. Samtidigt var vi 14 st vid långbord i vardagsrummet, också känt som "salen". Självklart stod jag för bakningen och Micke för beställning samt ätning ;)

   

Bild 1 är ljus tårtbotten men med chokladkräm och pistagekräm som fyllning.

Bild 2 är min allra första Schwarzwaldtårta (fler ska det bli) med ett vaniljgräddlager och ett körsbärslager.

Bild 3 är kort och gott - kakfatet. Wienerstänger, drömrulltårta samt kanelbullar.


Väldigt uppskattad eftermiddag från både min och Mickes sida av släkten! 

Av kaosochkarlek - 26 juli 2011 20:45

Jag och Micke skulle gå ut på Black Sheep Arms och käka födelsedagsmiddag eftersom Micke fyllde år. Trodde vi. Tack Lizzy för att du rättade oss. Micke fyllde ju inte år på lördagen utan på söndagen. Haha.

Micke åt en stor whiskyglaserad biff (som inte smakade whisky) och jag åt deras Club Sandwisch som var helt okej! Dock fanns det en hel del andra rätter på menyn som vi måste prova en annan gång så det kommer att bli återbesök!

Av kaosochkarlek - 26 juli 2011 16:26

Jag är så exhalterad nu! Vi har varit och shoppat grejer hela dagen och äntligen kommit igång med renovering hemma!

Vi börjar i badrummet där allt kommer att gå i vitt i grunden och sedan pryder vi med färgglada handdukar, lantliga inslag o.s.v

Det är SÅ kul!

Nästa rum kommer förmodligen att bli sovrummet, sen vidare till köket.

Vardagsrummet är inte så mycket att göra med, köpa ny tv-bänk och sånt så småningom men det är inte på gång förrän kanske om ett år.

Gästrummet/barnrummet/arbetsrummet kommer vi inte att göra något åt förrän om kanske ett år då vi inreder till bebisen istället.

Men det är hur kul som helst, dock lite kostsamt men va fan, man ska väl trivas i sitt hem också?! :)


Fortsättning följer...

Av kaosochkarlek - 22 juli 2011 19:31
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av kaosochkarlek - 19 juli 2011 22:19

Undrar hur det kommer sig att så fort man fått barn ska försöka att bli kompis med alla andra småbarnsföräldrar man ser?

Vissa man träffar klickar man direkt med och det är ju helt toppen!

Vissa har man lite mailkontakt med för att det är skönt att bolla tankar och sånt med andra i samma situation.

Men varför ska man tränga sig på alla man ser som har barn även om personen aldrig någonsin hört talas om den andra? Och ännu mindre anledning när man aldrig träffar någon av dessa man försöker få kontakt med.

Man har väl sina vänner från förr kvar? Och har man inte det var dom uppenbarligen ingenting att ha!


Jag ska inte säga att jag inte pratar med blivande mammor eller småbarnsföräldrar men det finns gränser över hur påfrestande man får vara!


Och nej det är inte riktat mot någon speciell så ingen behöver skriva något motinlägg, med eller utan lösenord!

Ovido - Quiz & Flashcards