Alla inlägg under augusti 2011

Av kaosochkarlek - 31 augusti 2011 17:38

Dagens sämsta: Att jag är så sjukt förkyld att jag knappt vet vad jag gör.


Dagens roligaste: Att jag fick ett nytt nr av Allers?!


Gårdagens roligaste: Filmen vi såg, "The new guy", funkar alltid!


Dagens bästa: Att moffa kommit hem igen! Och att jag satt upp nya gardiner.

 

Dagens jobbigaste: Att jag så klart tog fel storlek när jag köpte nya skor. Och att det varje gång jag böjer mig för att ta på mig skorna känns som att jag ska föda genom munnen :p

 

Nu ska jag laga kåldolmar! Tjing tjing!

Av kaosochkarlek - 31 augusti 2011 12:18

Idag är det verkligen höst på riktigt! Blåsit, mulet, regnkänsla. Åh mysigt!

Jag har längtat efter hösten, att äntligen kunna klä sig ordentligt. Sommaren är jobbig, man vet inte om solen ska hålla i sig, om vädret ska vara varmt eller kallt, man klär sig antingen för mycket eller för lite. Men hösten är perfekt så!


Idag har jag putsat alla fönstrar och satt upp nya gardiner. Jag har torkat alla lister, dammat och städat toa/badkar/handfat. Imorn tar jag och dammsuger och moppar.

Micke har börjat jobba idag det är därför jag är i farten, jag har inget bättre för mig när han är iväg.


Men nu ska jag diska upp efter min snabba lunch (yoghurt m. müsli och två ringar ananas) sen ska jag iväg och till mommo och moffa.


Ha en trevlig dag alla!

Av kaosochkarlek - 31 augusti 2011 09:15

Har ingen låt jag önskar spelades mer på radion faktiskt, lyssnar i stort sett aldrig på radion och den enda skit som spelas där är typ Pink så det får vara.

Av kaosochkarlek - 30 augusti 2011 08:30

Vincent - The moment I met you

Av kaosochkarlek - 30 augusti 2011 08:19

Sitter och funderar på julen, denna regninga höstmorgon.

Har kommit på några tips till alla som inte är så bra på att komma på julklappar eller om man vill ge något personligt, och det bästa av allt är att det inte behöver kosta så många kronor.


Tomatmarmelad med hetta.  

Hur enkelt som helst och kostar inte alls många kronor.


 

Hemgjorda karameller.

Det är ett litet pyssel med det men jag tycker absolut att man bör prova om man vill. Smakerna kan variera från precis vad som helst, bara man hittar den smakessänsen.

 

Julgodis.

Recepten finns i överflöd på nätet.

Hur gott som helst och alla faller för det!

Vem gillar inte choklad?


 

Stickade strumpor/vantar

Kan beställas av mig om man inte kan sticka själv.

Kan varieras i vilka färgval man vill.

Dock stickar jag bara randigt eller enfärgat.


 

Egenkryddat brännvin

Kan varieras hur man vill.

Krydda med vanilj, chili, citron, mynta, ja vad som helst!


 

Kiwisylt.

Det har jag inte provat än men tänker göra det snarast!

Passar perfekt till den som gillar ost och kex.


 

Slånbärslikör.

Så fort det varit två frostnätter ska jag prova att göra slånbärslikör och ge bort i jul. Gjorde körsbärslikör i somras och den gick hem så nästa projekt blir denna!


Recept/mönster finns på nätet ifall någon undrar!

Jag kan också lägga ut recepten om det behövs!

Av kaosochkarlek - 29 augusti 2011 09:00

Fan det står still, finns massor med låtar som jag inte gillar nu men jag kan inte komma på någon som jag gillade förr och inte gillar nu. Suck hockeypuck.

Av kaosochkarlek - 28 augusti 2011 09:00

Jag har inte kommit på någon låt som beskriver mig så om någon av er andra vet kan ni ju säga till! :)

Av kaosochkarlek - 27 augusti 2011 08:30

En låt som många säger är otippad att jag gillar är Beethovens - Sonata 14, Moonlight sonata. Men om sanningen ska fram älskar jag pianospel och hoppas en dag att mitt barn kommer vilja lära sig spela piano!

Skapa flashcards