Direktlänk till inlägg 19 oktober 2011

Lite om matningen..

Av kaosochkarlek - 19 oktober 2011 08:15

Jag har helt glömt att jag fått frågor om amningen och så..


Nej jag helammar tyvärr inte, jag satt den första veckan, nästan dygnet runt och försökte att få igång amningen men det hände ingenting.

Han blev liksom aldrig nöjd. Folk tjatade och sa "ge inte upp, det kommer" men det tog på mig psykiskt, det var så frustrerande att aldrig kunna äta eller gå på toa utan en unge fastiglad i patten.

Nu efter en månad har jag accepterat (utan att gråta när jag pratar om det) att jag inte kan helamma. Det gjorde mig fruktansvärt ledsen i början och jag kände mig som världens sämsta mamma som inte kunde ge min son mat. Men man är alltid känslig i början och tillslut fattade jag att det inte ÄR något fel, visst det är tråkigt att jag inte kan helamma men det viktigaste är trots allt att Tjelvar får i sig vad han behöver och det får han genom tillägg.

Däremot hobbyammar jag ca 30 min innan varje mål eftersom det finns mjölk i brösten, det bara räcker inte till mer än en liten aptitretare.

Men vi får en mysig stund tillsammans och han gillar att ligga och snutta/somna på brösten och så länge det funkar för oss så kommer vi att göra så! :)

          

Sen fick jag en fråga om ifall epiduralen gjorde ont och NEJ den gjorde inte ont, man har så fruktansvärt ont av värkarna att man inte känner nålen överhuvudtaget.

Jag vet inte ens hur stor nålen var så jag kan inte säga om man skulle fått ont ifall man inte redan hade ont men det tror jag inte.

Han som gav den till mig var iaf så jäkla duktig på det att han skulle nog göra det smärtfritt alltid, och om inte annat så var han grymt läcker och då kan man ju koncentrera sig på det istället, haha.

Men nej, den gjorde inte ont, den gjorde så jag kom till paradiset!

   

 
 
Ninnie

Ninnie

21 oktober 2011 19:44

Åh, jag vet precis hur du menar ang amningen. Och som du redan vet - en glad och lugn mamma är bättre än en stressad och orolig. Bra beslut! Kram!

http://www.ninnies.se

 
Amanda

Amanda

7 november 2011 20:04

Åh, det var svårt som fan för mig i början med. Och BVC bara fortsatte säga "det gåår, vi lovar. du HAR mjölk. det kommer igång". Efter en månad av ledsen pojke (kolik = vill ligga vid bröstet hela tiden, som du kanske också upplevt) blev jag förbannad och krävde att de skrev ut oxytocinspray åt mig. Då fick jag äntligen igång milk shaken, men det kostade en rejäl mjölkstockning till en början. Det jag vill komma till är att jag förstår dig! Det är fruktansvärt när amningen inte fungerar. Jag kände mig som världens sämta mamma och grät floder när Lían inte blev mätt. Det kändes som att jag svek. Men som Ninnie antyder här ovan, det viktigaste är att alla mår bra och är okej med situationen. Och jag tycker det är oerhört fint att du försöker amma ändå, så pass ofta. :)

http://heshblog.wordpress.com

 
Terese

Terese

16 november 2011 11:53

Kul att du tittat in på min blogg! Att det alltid ska vara en sådant tjat ang amning att det kommer igång osv! Själv helammar jag inte men försöker så mkt som det går och tjejerna får resten på flaska om dom inte är nöjda! Hoppas att allt är bra med er och lillkillen! Härligt namn ni valt!

http://berglundsjoqvist.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kaosochkarlek - 26 maj 2013 21:50

Förutom lite magknip som kommer och går idag så har jag ett AAAS BRA liv verkligen! ...

Av kaosochkarlek - 16 maj 2013 22:11

1. Är du kär? Absolut!2. Humör just nu: Glad med uttråkad!3. Vem är nummer 9 i din kontaktlista? Bilregister. 4. Vad sa du senast: Typ "Vi ses imorn, jo, bra, hälsa, puss puss, hejdå".5. Är du allergisk? Nej.6. Fisk eller badkruka: Då är jag nog b...

Av kaosochkarlek - 31 mars 2013 22:07

Slängde ihop en halsvärmare till Weronica idag. Tog ca fyra timmars oavbruten stickning/virkning. Stickad med rundstickor nr 4 och 6 i ett 50/50 ull/akrylgarn. Blommor virkade med nål 6 och 2,5. ...

Av kaosochkarlek - 28 mars 2013 22:09

1. Hur gammal är du? Snart 25! :) 2. Hur gammal känner du dig? Något äldre än 25 iaf! 3. Vad har du gjort i dag? Oj har vart fullt upp, umgåtts med mamma, tagit hand om sjuk son, gjort massa ärenden, handlat, umgåtts med min lover osv.. 4. V...

Av kaosochkarlek - 10 mars 2013 08:25


Hej Susanne!   Jag hade sån tur när jag letade efter Pippis mönster att jag hittade detta gratis så du ska självklart också få det! Lägger in länkarna till originalmönstret här nedan! Hoppas innerligt att Pippi kommer hjälpa ditt barnbarn at...

Presentation

En helt vanlig blogg om en helt vanlig tjej som lever ett helt vanligt liv.

Allt från tråkiga vardagssaker till shopping, bakning, stickning och bebisprat!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards