Alla inlägg under januari 2012

Av kaosochkarlek - 27 januari 2012 21:45
















Snodde listan av fina fina Anna som jag tänker så mycket på! *skickar tankekärlek*


Nu sitter jag här med syster Madde och vi ska svara på frågorna här.

Jag svarar med blå och Madde med röd.


Nämn något som gjorde dig glad igår?
Att jag träffade Stina och sen när jag fick låna mammas bil för att min är på lagning :)

Att jag har löst mitt billån på 82082:- , det gjorde mig väldigt glad!


Vad gjorde du kl 08 i morse?
Då satt jag och kexet och åt frukost medan lillkexet gymmade. Det blev solrosbröd med kokt skinka. Hyfsat nice!

Var på jobbet och tittade på alla snygga hantverkare.

Vad gjorde du för 15 min sedan?
Drack en flaska vatten och snodde den här listan.

Åt en chokladtryffel och drack kaffe.


Det sista du sa högt?
"Åt en chokladtryffel och drack kaffe" medan jag skrev det.

"Drack kaffi" som en härmning med skitfånig dialekt.


Det senaste någon sa till dig?
"Vad är det för effekter, eller vad gör den?" (Madde till mig om appen instagram)

"Ehm den gör svartvitt, polariodfoto, sepia, lite alltmöjligt"

Vad har du druckit idag?
Typ tre liter vatten som vanligt (har jag diabetes?)

Mest kaffe, flera glas, ja det är nog fan bara det jag druckit...

Vad var det senaste du åt?
Lite jordnötter. Mums!

En kexchoklad med kaffe till.


Vad var det senaste du köpte?
Barnmat till senare bruk och godis till Micke.
Yoghurt, fetaost, riven ost, mjölk, bröd, cigg och rökt skinka


Vad är det för färg på din ytterdörr?
Brun i trä.

Väldigt ljusgrå i okänt material, det är en säkerhetsdörr iaf!

Vad är det för väder hos dig nu?

Iskallt, snö på marken men klar himmel!
Upprepar följande!
 
Godaste glassmaken?

Lätt blåbärsglassen med lite ringlad ovispad grädde över (Tack Lizzan för den lärdomen)

Jag har nog ingen direkt favorit men gillar mycket kaffeglasser. Men tiptop är egentligen en favorit!


Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
Jag gjorde inte det innan Tjelvar föddes!

Nej jag vet inte om jag gör det riktigt. Kanske funkar för någon men inte för mig. Det beror lite på hur man ser det.

Sover du tungt?

Jag gjorde det innan jag blev gravid, sov hela nätterna och vaknade inte ens alltid av klockan. Men nu, vaknar så fort Tjelvar andas typ.
Njaaa jag är inte lättväckt men sover inte så tungt. Somnar lätt om jag är trött men vaknar inte av att folk rör sig runt omkring. Tror jag sover rätt normalt.


Drömmer du mardrömmar?

Nej inte ofta.
Det händer väl nån gång. Men inget vanligt direkt.


Trivs du med ditt jobb?

JA! Och nu längtar jag efter att börja jobba lite igen! Really!
Jag trivs på mitt jobb men inte ALLTID med arbetssysslorna! Det är inte så kul att sitta i kassan, det är väl det som är tråkigt.

Favoritklädsel?
Favoritkläder är så svårt att svara på för det beror på tillfället. Men jenastights är alltid bra!
Jahaa, leggins och någon snygg tunika. Typ.


Favoritlåt just nu?
Oj, lyssnar typ bara på Tjelvars skivor just nu så får väl säga Trollramsan från den skimriga Barnkammarboken.

Måste tänka vd jag lyssnar mest på... Hm... I have to look... Emipre states of mind med Jay Z och Alicia Keys är en av dom.


Vad ser du om du tittar till höger?

Halva vårt vardagsrum som är bokhyllorna, jultallen, en halv byrå, babygymmet och barnvagnen råkar stå där just nu.
Halva sidan av Nattas kök, bland annat det vattenskadade golvet och sönderivna golvmatta.

Vad gör dig glad just nu?
Tjelvar när han är glad och när han sover gott. Att Madde är här så klart och att Micke ska få en present imorn som han kommer bli överlycklig för!
Att jag är här (Svarar skitsnabbt)


Vad ska du göra härnäst?

Skriva klart listan, borsta tänderna och bums i säng!
Det får Natta bestämma.

Höger el vänsterhänt?

Högerhänt men hjärat är åt vänster!

Högerhänt så klart.

Humör just nu?
Glad men trött, yr som vanligt och lite illamående.

Jaa, det beror på hur man ser det, jävligt trött känner jag.

Favoritgodis?
Peacemärken kommer alltid vara min favorit fast jag aldrig äter dom. Och sura s-märken. CHIPS!!!!!

Jaa du... Peter Haber... Haha han spelar Beck och Sunes pappa. Haha jag ser knappt på film längre. Han är fan kung. Haha jag tyckte du sa favoritskådis! Hahahaha. Aja jag sa ju att jag är trött. Godis, hm... Chips tror jag! Allt som har med chips, ostbågar och popcorn att göra.


Kläder just nu?
Svarta mysbyxor, linne och jeansskjorta. Damn så snyggt!
Leggins och tunika!


Sommarplaner?
Jobba och så ska vi hitta på något när jag är lite långledig, typ Skansen igen eller nåt sånt.

Har fan inte ens tänkt så långt, inga alls än så länge.


Hur många kuddar sover du med?

Två!
Fyra!

Morgon eller nattmänniska?
Nattmänniska för att jag är så mycket vaken med Tjelle. Men är annars väldigt morgonpigg.
Natt! Inte fan är jag nån jävla morgonmänniska iaf!
 

Vad är viktigast för dig?
Familjen och välmående!

Viktigast? Att va frisk och må bra! Så klart!

Är du kittlig?

Nja ibland på en del ställen, beror på tillfället!
Eh, på vissa ställen.
 

Snarkar du?
Ibland, fast bara en del lider av det. Värst under graviditeten.

Hur fan ska ja vete de? Ja spela inte in mi själv direkt!


Stjärntecken?
Tvilling.

Fisk.

Äckligaste insekten?
Fästingar och harkrankar!

SPINDLAR!!!!!!

Stökigt eller välstädat?
Jag är väldigt pedantisk och vill ha varje sak på sin plats men det är inte så :( skyller på att vi är under renovering!

Asså det behöver inte vara välstädat men inte stökigt så mitt emellan!

Vad längtar du mest efter just nu?
Att börja jobba längtar jag efter! Men allra allra mest över att Tjelvar ska bli kvitt sin kolik och sina besvär och alltid få må bra och vara glad resten av livet!

Att den här jävla listan ska ta slut! Haha. Och att Andreas längtar jag efter!

Av kaosochkarlek - 26 januari 2012 21:21

Åh, ni kan inte ana hur mycket jag längtar efter 1 februari! Är så taggad inför lchf att det inte är sant!

Just nu vill min hjärna äta allt jag ser för att "passa på" men icke, det blir så mycket svårare att sluta då.

Och jag som inte ens gillar socker (det är faktiskt sant).


Bara helgen är förbi så.... Ska bli SÅ skönt!

Av kaosochkarlek - 26 januari 2012 19:58

Så här såg morgonen ut hos oss.

Fint att se på och Tjelvar var helt faschinerad men inte så roligt att gå ut i.

Av kaosochkarlek - 25 januari 2012 10:32

 

Äntligen!

Nu väntar vi bara på att den ska ramla rakt ner i brevkorgen!

Av kaosochkarlek - 25 januari 2012 09:08
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av kaosochkarlek - 25 januari 2012 08:31
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av kaosochkarlek - 24 januari 2012 13:34

Dessa kanonfina tights köpte jag igår på Lindex, kostade bara 99:-

Fick ta minsta storleken, 86 men det kan han nog ha till sommaren/sensommaren/hösten.

Längtar efter att få klä min gullgris i dessa! 

Av kaosochkarlek - 24 januari 2012 11:34

Var hos läkaren idag pga min yrsel, illamående, skakningar och dåliga balans.

Det första han sa efter han undersökt mina ögon, nerver, reflexer, blodtryck, andning, hjärta och gjort olika yrselövningar var "jag misstänker inte ms iallafall", eh nej okej, det var ju tur. "Du ska se att det kommer gå över, lämna lite blodprover så ringer jag när jag fått svar". Jahopp, då är det bara att vänta nu då..


Väntan väntan...

Ovido - Quiz & Flashcards