Alla inlägg under februari 2012

Av kaosochkarlek - 29 februari 2012 08:15
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av kaosochkarlek - 29 februari 2012 07:26

Vad var det första du tänkte när du vaknade?

- "Är du redan vaken unge" tänkte jag när Tjelvar låg och morgonjympade när klockan inte ens var halv sju. Och mycket riktigt, han var vaken!


Har du ringt någon idag? Vem och vad sa ni?
- Nej inte ringt men smsat till Gunnar. Frågade om han hade köpt vit slips eller om jag skulle göra det.


Vilket humör är du på?
- Rätt bra men känner mig lite konstig i kroppen. Nåt är det...


Vad har du på dig just nu?

- Nattlinne och en hemma-spy-kofta


Om du fick välja vad som helst att äta just nu, vad är du då sugen på?
- Ett riktigt jävla stort frukostbuffé bord!!!!!!


Hur mycket var din senaste lön på?
-Min senaste lön kommer jag inte ihåg, det var ju sex månader sen. Men min senaste föräldrapenning kom i måndags och den låg på lite drygt 11.000 Hade avdrag för ett jobbdygn.


Vad köpte du när du drog ditt kort senast?

- Det var någonting för 18 kr på gråbohallen enligt kontoutdraget. Men vad kommer jag faktiskt inte ihåg.


Vilken var den första hemsidan du gick in på på Internet?

- Om det menas med sen för evigt så var det nog altavista. I morse var det facebook (pinsamt men sant)


Vad ska du göra ikväll?

-Laga mat, förhoppningsvis ut och gå med Lizette, duscha och tvätta håret, virka lite och sen blir det väl att se på något festligt program som chefen undercover eller den hemlige miljonären.


Vilken låt lyssnar du på idag?

-Har faktiskt inte kommit så långt idag ännu.


Vad gjorde du för exakt en vecka sedan, den här tidpunkten?

- Förmodligen samma som idag. Åt frukost och läste/skrev blogg.


Tror du att du kommer få en komplimang idag, för vad?

- Det tror jag väl egentligen inte. Jag vet inte vad det skulle vara för.


När fotade något senast, och vad?

- Det senaste i min iphone var bilden på middagen igår. 

    

Av kaosochkarlek - 28 februari 2012 07:30

Jag har varken ork eller lust att planera middagar denna vecka. Det är så mycket annat som ska planeras och det går först. Så ikväll blev det supersnabbt, enkelt och två köpta tillbehör.

Fläskschnitzel. Stekt med kryddor.

Sparris stekt efter köttet.

Sallad på romansallat, gurka, tomat.

Räksallad och beasås.

Det duger. 

Av kaosochkarlek - 27 februari 2012 08:15

Bryn zucchini, abourgin och selleri. (Eller vilka grönsaker man vill) 

Häll på kokosmjölk efter behag.

Lägg på slutet i laxtärningar och låt dessa koka sakta.

Krydda med curry, salt och peppar.

Servera med kokt färsk broccoli.


Då har du denna kanongoda asiatiska laxgryta!

Av kaosochkarlek - 26 februari 2012 08:15

Istället för sirap och stark senap tog vi ett tunt lager dijonsenap.

Istället för ströbröd tog vi mortlade linfrön och sesamfrön!

AWESOME! 

Av kaosochkarlek - 25 februari 2012 07:30

 

Lchf Semlor.

Tänkte överraska Micke på fettisdagen med en semla men då hade han tandvärk så jag gjorde till helgen istället.


    •    3 stora ägg
    •    50 gram smält smör
    •    1 dl vispgrädde
    •    ca 2 dl mandelmjöl eller malen mandel
    •    2 msk fiberhusk
    •    1 tsk kardemumma
    •    2 tsk bakpulver
 
Gör så här för 6 stycken semlor:
Blanda ägg, grädde och smält smör. Blanda mandelmjölet med fiberhusk, kardemumma och bakpulver. Rör ned i äggblandningen och låt stå 10-15 minuter så att blandningen sväller och blir ganska fast.
Klicka i smeten i 6 stora muffinsformar och grädda i 175 grader 20-25 minuter.
 
Mandelmassa:
    •    ca 100 gram mandelmjöl eller malen mandel
    •    1 äggvita
    •    1-2 msk sukrin eller annat sötningsmedel efter smak
    •    1-2 msk vispgrädde
 
Blanda mandelmjöl, äggvita, sukrin och vispgrädde till lagom konsistens.

Tag mer vispgrädde om mandelmassan blir för torr.
 
Skär av toppen på semlorna och gröp ur en grop i nederdelen som du fyller med mandelmassan. Spritsa på så mycket vispad grädde du vill ha och lägg på locket. Om man vill kan man pudra över lite sukrin-florsocker på toppen.


Betyg:

"Det kändes konstigt att äta ett bakverk utan socker" sa Micke men åt ändå :p

Moffa och mamma tyckte dom var goda, speciellt mandelassan som smakade verkligen mandelmassa utan socker ens.

Man kan ju söta både mandelmassan och brödet om man så vill!

Kanon ju. Själv är jag inte särkskilt förtjust i semlor så smakade en tugga och nöjde mig så.



Av kaosochkarlek - 24 februari 2012 09:16
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av kaosochkarlek - 24 februari 2012 09:12
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Ovido - Quiz & Flashcards