Alla inlägg under juni 2012

Av kaosochkarlek - 30 juni 2012 08:51

Perfekta frukost tidsfördrivet!


Vilken svordom använder du mest?

- Jävlar tror jag. Rätta mig om jag har fel!


Äger du en iPod?

- Nej jag sålde den för ett tag sen.


Vilken tid är din väckarklocka inställd på?

- 07.05 men det är Tjelvar som är min riktiga väckarklocka.

 

Hur många resväskor äger du?

- En sån med hjul och några weekend-bags.


Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän?

- Beror på vad jag vill göra men oftast med en vän (och eventuellt dennes barn)


När var senast någon stötte på dig?

- Om Micke räknas så igår, annars vet jag inte så här på rak arm.


Vad åt du till middag senast?

- Tortellini och en bit flintastek.


Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?

- Absolut, så är det alltid.


Vilket riktnummer befinner du dig i?

- 0498 men det går inte att få tag i mig så.


Är du blyg inför det motsatta könet?

- Nej inte mer än mot samma kön.


Vilken film kan du alla replikerna till?

- Skulle väl vara Fucking Åmål då.


Pratar du några andra språk?

- Engelska och franska när jag är jävligt mätt.


Diskar du din egen disk?

- Ja och många andras disk också. Men ibland har jag tur att någon annan även diskar min disk!


Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?

- Det beror på vem som tar initiativ till att gå ut. Om han frågar om vi ska ut och äta så ja självklart.


Vad har du med dig in på bion?

- Popcorn och sällskap. Eventuellt en cola light.


Har du en blogg?

- Nej.


Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?

- Initiativtagande, spontan och ärlig. Men jag nöjde mig med rolig, kreativ och charmig! ;)


När sov du senast på golvet?

- Det var nog ett tag sen det.


Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?

- Ungefär sju timmar brukar passa bra. Men då ska dom vara sammanhängande!


Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?

- När det gäller min egen stavning är jag petig om andra ska läsa det, men om det bara gäller ett sms till nån eller så skiter jag i att iPhonen särskriver. Däremot rättar jag gärna folk som säger fel! Hehe..


Vad var det senaste du åt?

- Två skivor "Gunnis bröd", en med perfekt kokt ägg och en med ost och vår egen sallad.


Skulle du någonsin hoppa fallskärm?

- Jag hade valt det framför bungyjump åtminstone.


Tycker du om att krama folk?

- Ja det är mysigt, men beror på hur dom luktar.


Äger du en digitalkamera?

- Nej men en systemkamera.


Vad är du allergisk mot?

- Verkar ha blivit pollen intollerant denna sommar. Förjävligt!


Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?

- Mamma har sagt att dom hade Charlie eller Dennis som förslag där. Jag hade föredragit Charlie.

 

Av kaosochkarlek - 27 juni 2012 21:00
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av kaosochkarlek - 24 juni 2012 22:21
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av kaosochkarlek - 23 juni 2012 22:15

Bakade en vit kladdkaka eller nåt och hade med ut på midsommardagen.

Utgick ifrån min populära jappkaka men manipulerade receptet till en vit kladdkaka utan minsta kakao och helt mjölk/laktosfri. Tänker dock testa med vit choklad nästa gång men det lär ju dröja eftersom denn helg får mig att börja banta på måndag!

Av kaosochkarlek - 23 juni 2012 22:15
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av kaosochkarlek - 22 juni 2012 22:00





 

Förrätt: Ägghalvor med räkor och majonnäs, färsk potatis, citron och fläder sill, löksill, gräddfil med lök från vårt eget land, Gunnis bröd och till det, en Sommerby päroncider.


 

Varmrätt: Janssons frestelse med rödbetssallad och grillad "julskinka".


 

Efterrätt: Gräddig jordgubb, maräng och pistagetårta!


Ja, midsommarafton är matätarafton!





Av kaosochkarlek - 22 juni 2012 22:00
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av kaosochkarlek - 19 juni 2012 22:00
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Ovido - Quiz & Flashcards