Alla inlägg under november 2012

Av kaosochkarlek - 26 november 2012 20:06





           

Mitt lilla hjärtegull (även känd som Micke, "Kungen" om han fick bestämma),

gjorde en beställning på en halsuk. Han var väldigt tydlig med vad han skulle ha:

Sex färger för de olika höst/vintermånaderna, fransar, helst ett broderat mönster för varje månad också (men där fick det vara nog!) När det var klar mätte den ungefär 144 cm plus fransar. Jag hade velat ha den längre men kunden var bestämd.
Stickad på stickor nr 4 i olika garner och de två ljusa garnerna är dubbelt babygarn.

Sen fick han för sig att han ville ha en mössa också så då slängde jag ihop en mössa på strumpstickor nr 4,5.

Är han inte söt så vet jag inte vad?!






Av kaosochkarlek - 10 november 2012 20:55

Pumpapaj med ricotta och pistagenötter. Serverades med lättvispad grädde. Väldigt gott blev det!

Av kaosochkarlek - 8 november 2012 13:13




   

Satt och pysslade med ett par knästrumpor till min vän Jill.

Inte det roligaste jag gjort men det blev bra ändå, det gick ju så fort!

Blev sugen på att göra ett par till mig själv med.

Gjorde också ett par vanilga, korta i rosa och brun-randigt.


Garnet är ett recycling garn, gjort på pet flaskor.

Jättehärligt att sticka med!




Av kaosochkarlek - 8 november 2012 13:05





     

Har helt glömt att blogga men här är iaf blommor som jag virkat och moterat på mammas poncho.

Blev lite olika storlekar, modeller och färger.

Sydda bara fast dem och sydde i en liten fin pärla i varje blomma så det blev lite roligare.

Mamma vart väldigt nöjd!





Skapa flashcards