Alla inlägg under mars 2013

Av kaosochkarlek - 31 mars 2013 22:07

Slängde ihop en halsvärmare till Weronica idag. Tog ca fyra timmars oavbruten stickning/virkning.
Stickad med rundstickor nr 4 och 6 i ett 50/50 ull/akrylgarn. Blommor virkade med nål 6 och 2,5.

Av kaosochkarlek - 28 mars 2013 22:09

1. Hur gammal är du? Snart 25! :)2. Hur gammal känner du dig? Något äldre än 25 iaf!3. Vad har du gjort i dag? Oj har vart fullt upp, umgåtts med mamma, tagit hand om sjuk son, gjort massa ärenden, handlat, umgåtts med min lover osv..4. Vilken film såg du senast? Bröllopsfotografen till frukost!5. Vem ringde du senast? Oj det kommer jag inte ihåg. Jag ringer inte till folk, dom ringer till mig!6. Är du besatt av någonting? Skulle väl vara kontroll då.7. Är du rädd för blod? Inte rädd, men speciellt mysigt är det ju inte.8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? I en stor fet kontinentalsäng med världens kex.9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? Haha, nej. Olof Palme och Göran Persson. Har Carl Bildt varit?10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Nej, men borde ha gjort det. 11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Ingen speciell tror jag, har nog de flesta färgerna. 12. När vaknade du i dag? 0715 på jobb. 13. Vilken är din favorithögtid? Säger nog midsomrarna ute i Ljugarn!14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Dubai verkar trevligt så här års, eller varför inte VEGAS BABY?15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Får nog säga Stånga, så jävla tråkigt, haha.16. Hur vill du tillbringa din pension? På en vingård i Italien!17. Vad lyssnar du på just nu? R som spelar poker.18. Har du någon gång brutit ett ben? Nej, men en arm, höhö.19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? Torrostade chasewnötter, bubbelvatten, minst 70% choklad, oliver, färsk ananas.20. Vem är din favoritkändis? Ulf Lundell helt klart!21. Vad är du på för humör just nu? Trött men glad ändå.22. Vilka världsdelar har du varit i? Europa (vad tafatt)23. Snarkar du? Ja när jag är preggo.24. Vilka yrken har du provat på? Personlig assistent, boendeassistent och vårdbiträde.25. Hur går du helst klädd? I jeans, nån härlig tröja och sköna skor. Det är till att vara bekväm hör jag.26. Vilket stjärntecken är du född i? Tvilling.27. Vilket är ditt favoritgodis? Choklad och chippa.28. Vad sa du senast? "Jag har nog aldrig köpt det till mig själv i hela mitt liv".29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Slöjd, hemkunskap och svenska. På gymnasiet var det rörlig bild och grafisk formgivning.30. Vad har du på dig just nu? En hel uppsättning kläder.31. Vilken är din favoritaffär? Ica Maxi helt klart! Och hm.com32. Vad har du för storlek i kläder? Medium har det nog blivit. Mellan 38-42 beroende på modell.33. Vad har du i dina fickor? Inget.34. Vad köpte du senast? En ask vindruvor, hello kitty kex och alvedon.35. Hur många gånger har du flyttat? Fyra gånger.36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? Det är man ju här på gotland redan och har allt jag behöver här :)37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Både och, men mest morgon.38. Senaste filmen du såg på bio? Berättelsen om Pi i 3D.39. Har du blivit sydd någon gång? Ja efter förlossningen.40. Har du någon gång badat naken utomhus? Ja men det är många år sen det.41. Vad åt du till frukost? Fröbröd med kräftstjärtsröra. Mmmmm.42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Var 15 år, ja vad gjorde jag liksom, hängde med Gisela vid källungeaffären. Haha.43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? Nej, kör lagligt!44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Hm... Det gör folk för mig varje dag!45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? På sängbordet bredvid sängen.46. Vad var det sista du åt? Plocksallad om inte ett tuggummi räknas?!47. Vem är världens vackraste kvinna? Måste faktiskt säga min mamma och alla andra underbara kvinnor!48. Är du blyg? Inte speciellt ofta.49. Vilken var den sista konserten du var på? Ulf Lundell på Wisby strand i höstas.50. Vad heter du i andra namn? Linda och Sophie.51. Har du varit med om en bilolycka? Nej tack och lov.52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Jo.53. Vilken är den roligaste träningsformen? Löpning och bodypump.54. Har du några husdjur? Ja, en dvärgschnauzer och en son.55. Vill du gifta dig? Nej det har jag inte tänkt.56. Var växte dina föräldrar upp? Mamma växte upp i Visby och pappa i Rute.57. Har du någon gång ringt polisen? Ja. 58. Har du svenskt ursprung? Ja. Men min biologiska farmor är tysk och min mormor är från Åland.59. Har du, eller har haft, något smeknamn? Massor.. Natta, Natty, Adda, Budda bland annat..60. Vilka är dina största svagheter? Helt felfri och perfekt! Förutom mitt kontrollbehov då..

Av kaosochkarlek - 10 mars 2013 08:25

Hej Susanne!  

Jag hade sån tur när jag letade efter Pippis mönster att jag hittade detta gratis så du ska självklart också få det!

Lägger in länkarna till originalmönstret här nedan!

Hoppas innerligt att Pippi kommer hjälpa ditt barnbarn att finna lite tröst och glädje!

Kram!


Pippidocka gjord efter ett mönster från Sunnas blogg!

Pippi del 1.

Pippi del 2.

Pippi del 3.


Av kaosochkarlek - 9 mars 2013 14:03

Det var hur länge sen som helst sen jag bloggade ordentligt.

Vet egentligen inte ens vad jag ska skriva. Eller vad jag KAN skriva.

Det händer så otroligt mycket här omkring nu, allt är kaos, lite på bra och lite på dåliga sätt.

Knåpar på den där kärleksförklaringen till L. Hoho.

Och några inlägg med annat (o)intressant så som virkning och bakning.

Jag SKA skärpa mig nu när jag inte har facebook länge (vilken befrielse liksom!)


Har lite att se fram emot också så klart;

W & B kommer! Ååååhh bara 19 dagar kvar! Längtar!

BEBIS!

Lugn och ro!

Lurvas!


Ordning och reda, nu kör vi på nytt!

Ovido - Quiz & Flashcards