Direktlänk till inlägg 5 oktober 2012

En lista på det här.

Av kaosochkarlek - 5 oktober 2012 12:03

Hittade en intressant lista i Julias blogg och tänkte passa på jag med. Älskar listor som ni vet.


- Hur många tabletter tar du dagligen?
En och det är en silicea från hälsokosten, innehållande zink, b-vitamin osv.

-Har du helt svenskt ursprung?
Nej, farmor från Tyskland, farfar från Sverige, mormor från Åland och resten är väldigt gotländskt.

-Anser du dig vara intelligent?
Ja, egentligen är jag ganska intelligent.

-Vilket var det värsta året i ditt liv?
Så här i efterhand kan jag väl egentligen säga 2008, fast det var ett bra år på sitt sätt också, lärde mig mycket.

-Vad får du oftast komplimanger för?
Att jag är bra på att sticka (och virka). Micke säger ofta att jag är en bra mamma och att jag är snygg (say what?!)

-Har du några talanger?
Kan sticka, är det en talang? Bakar ganska bra. Är väldigt lättlärd och det kan väl vara en talang i sig.

-Vem/vilka bor du tillsammans med?
Min man, min son och vår hund.

-Hur många har du kysst?
Oj det går inte att svara på. Men de senaste tre åren är det bara en om inte Tjelvar räknas?!

-Vilka var dina favoritämnen i skolan?
I småskolan älskade jag syslöjden och hemkunskapen och i äldre dag var nog svenska och grafisk design det roligaste.

-Big Brother eller Paradise Hotel?
Inget av det! Ser bak- och matlagningsprogram och dvärgteve istället!


- Vem sjöng du senast för? 
Nynnade lite igår och det hörde nog Lizzan.
 
- Ångrar du något i ditt liv? 
Jag snor Julias citat: "Jag ångrar inte ett dyft. Jag vet när jag gjort fel, jag skäms när jag sårat någon jag aldrig ville såra och jag glömmer aldrig de dumheter jag gjort men jag ångrar det inte. Jag glömmer aldrig, uppenbarligen gör ingen annan det heller, hah. Gjort är gjort och det har lagts till en erfarenhet. Nej jag ångrar inte något."

-Är du besatt av någonting?
Blir lätt besatt av töntiga spel till mobilen, har några intensiva perioder sen går det över!

-Är du rädd för blod?
Rädd och rädd, jag vet att det inte brukar vara farlig men nog fan är jag känslig!

-Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige?
Ja om jag måste!

-Vilken är din favorithögtid?

Brukar älska julen men i år får jag ångest när jag tänker på det, första julen utan mommo, jag har liksom firat jul med henne 23 gånger i mitt liv, helt plötsligt får jag inte göra det mer, det gör så ont, jag vill inte!

-Vilka yrken har du provat på?
Personlig assistent, vårdare och boendeassistent.

-Har du blivit sydd någon gång?
Nej det har jag inte. Limmad i huvudet en gång när jag fick ett jack i bakhuvudet men aldrig sydd. Eller jo vänta, dom sydde två stygn efter förlossningen, men det hade jag glömt!

-Vill du gifta dig?
Nej det verkar inte så. Skulle kunna göra det av praktiska skäl senare i livet men just nu finns ingen mening. Jag har ingen bra erfarenhet av äktenskap, de flesta tar liksom slut. Nej jag tror inte det kommer bli av och OM det skulle ske kommer det bli borgligt och helt utan pampiga kläder och framförallt helt utan gud och allt det där.

-Har du någon udda förmåga?
Inte så här på rak arm.

-Har du någon gång uppträtt inför massa människor?
Ja många gånger som yngre, var med i alla skolpjäser och sjöng mycket i kyrkor, på äldreboenden osv. Sist jag "uppträdde" inför folk var på min student när jag höll ett kort och svamligt tal.

-Har du kysst en främling?
Ja för länge sen.

-Har du gjort något sjukt spontant?
Det händer väl att man gör konstiga saker i stundens hetta.

-Har du krossat någons hjärta?
Ja det tror jag.

-Har någon krossat ditt hjärta?
Inte bokstavligt så klart men ja känslomässigt.

-Har du blivit arresterad?
Nej inte vad jag kommer ihåg.

-Har du nånsin dissat någon?
Ja.

-Har du ett turnummer?
Nej inget jag kommit på.

-Vad har du gjort idag för att ditt liv ska vara bättre imorgon?
Hm, tänkt över en del saker som jag hoppar kunna tänka på och ta lärdom av.

-Nämn tre saker du absolut inte kan göra?
Uuuusch jag skulle verkligen inte kunna ligga med grannkärringens flickvän (ALDRIG!) Äta någons spya skulle jag definitivt aldrig heller göra och jag har svårt att tänka mig att jag skulle kunna döda någon (hellre leja någon att göra det men inte med egna händer).

-Har du några Piercings?
Ja ett i varje öra och en i tungan, de andra har jag tagit ur sen länge!

-Ett djur du är lik:
Har aldrig funderat på det så jag vet inte riktigt, återkommer med det.

-Vad tror du på för något?
Vetenskap och karma.

-Känner du en mytoman?
Känner till ett flertal. Ganska festligt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kaosochkarlek - 26 maj 2013 21:50

Förutom lite magknip som kommer och går idag så har jag ett AAAS BRA liv verkligen! ...

Av kaosochkarlek - 16 maj 2013 22:11

1. Är du kär? Absolut!2. Humör just nu: Glad med uttråkad!3. Vem är nummer 9 i din kontaktlista? Bilregister. 4. Vad sa du senast: Typ "Vi ses imorn, jo, bra, hälsa, puss puss, hejdå".5. Är du allergisk? Nej.6. Fisk eller badkruka: Då är jag nog b...

Av kaosochkarlek - 31 mars 2013 22:07

Slängde ihop en halsvärmare till Weronica idag. Tog ca fyra timmars oavbruten stickning/virkning. Stickad med rundstickor nr 4 och 6 i ett 50/50 ull/akrylgarn. Blommor virkade med nål 6 och 2,5. ...

Av kaosochkarlek - 28 mars 2013 22:09

1. Hur gammal är du? Snart 25! :) 2. Hur gammal känner du dig? Något äldre än 25 iaf! 3. Vad har du gjort i dag? Oj har vart fullt upp, umgåtts med mamma, tagit hand om sjuk son, gjort massa ärenden, handlat, umgåtts med min lover osv.. 4. V...

Av kaosochkarlek - 10 mars 2013 08:25


Hej Susanne!   Jag hade sån tur när jag letade efter Pippis mönster att jag hittade detta gratis så du ska självklart också få det! Lägger in länkarna till originalmönstret här nedan! Hoppas innerligt att Pippi kommer hjälpa ditt barnbarn at...

Ovido - Quiz & Flashcards