Alla inlägg under augusti 2011

Av kaosochkarlek - 24 augusti 2011 09:34

Hittade för en gångs skull en vettig lista på en blogg, kanske inte så mycket för någon annan är min och Mickes skull men rätt intressant och se hur förberedda vi är på vad som komma skall.

Om någon tycker att något ska läggas till på listan så hojta!


Vagn:
(x) Vagn
(x) Filt
(x) Åkpåse
(x) Plastad frotté
(x) Vagnleksak/Mobil
(x) Reflex
(x) Skötväska

Bil:
(x) Bilstol


Sova gott:
(x) Spjälsäng/Vagga
(x) Spjälskydd
(x) Madrass
(x) Täcke
(x) Kudde
(x) Lakan
( ) Plastad frotté
(x) Påslakanset
(x) Leksaksmobil/speldosa
(x) Gosedjur

Sköta om:
(x) Skötbord
(x) Skötbädd/skötskydd
(x) Våtservetter
(x) Tvättlappar
(x) Blöjor
(x) Blöjhink (fick en från en babyklubb som skickade den som gåva)

Äta mat:
(x) Amnings-BH
(x) Bröstpump
(x) Nappflaska
(x) Flaskborste
(x) Modersmjölksersättning
(x) Amnings kupor
( ) Haklappar
(x) Dreggelhaklappar

Bada:
(x) Badbalja
(x) Tvättlappar av frotté
(x) babyolja
( ) badhandduk med huva

Kläder stlk 50/52
(X) Body
(X) Dress
(X) Mjukisbyxor
(X) Mössa
(X) Pyamas
(X) Strumpor


Kläder stlk 56:
(X) Bodys
(X) Strumpor
(X) Pyjamasar

(X ) VelourByxor
(X) Mössor
(X ) Overall-tunn
(X ) Overall-tjock
(X) Tossor

Mini-Apotek:
(x) Kräm mot röd bebisrumpa
( ) Näsdroppar för spädbarn
( ) Panodil, stolpiller för spädbarn
(x) Febertermometer
(x) Kräm mot torr hud
(x) Idomin
(x) Barnolja
( ) Xylocain

Övrigt:
(x) Filtar
(x) Amningskudde
(x) Bärsele
(x) Babysitter
( ) Snuttefilt
(x) Nalle/gosedjur
(x) Nappar
(x) Napphållare
(x) Fårskinnspläd
(x) Förvaringsmöbel till bebiskläder
(x) Babygym


Så med andra ord känns vi väldigt förberedda men småsaker fattas ännu. Fast det finns ännu tid för att lösa.

Nu ska jag gå och göra något viktigt.

Av kaosochkarlek - 24 augusti 2011 08:15

Jag har inget direkt favoritband faktiskt men älskar The Pinks och då fick det bli låten Superman!

Av kaosochkarlek - 23 augusti 2011 19:15
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av kaosochkarlek - 23 augusti 2011 15:37
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av kaosochkarlek - 23 augusti 2011 14:58

I hopp om att håret ska bli mjukt, tjockt, vackert, icke slitet och helt fantastiskt så kämpar jag på med mina hemgjorda hårinpackningar varje gång det är dags för hårtvätt.

Så nu sitter jag här med huvudet fullt av olivolja och äggula. Visst märker jag också lite skillnad från gång till gång, det blir mjukare och så, jodå, men det räcker inte, jag har ändå ångest över dom där ca 10 cm slitna topparna som jag klippte bort förra veckan. Förhoppningsvis växer det ut fort igen nu när det fått nya tag.


 

Av kaosochkarlek - 23 augusti 2011 14:00

Älska Morfar Prosten! Det lyssnar vi på ibland på kvällarna :)

Av kaosochkarlek - 23 augusti 2011 11:00

  Första paret vantar jag gjort är klara (för kanske en vecka sen) och ska nu bara levereras!

Vantarna är stickade på stickor nr 4. Garnåtgång var ca 1 rött och 1 svart.

För mer info eller beställningar så kommentera bara!

Håller just nu på med ett nytt projekt som går i ljuslila/vitt. Hur fint som helst. Visar när det är klart!


Är så glad och tacksam att jag fått chansen att lära mig detta!

Av kaosochkarlek - 22 augusti 2011 13:45

Dansar till allt som spelas till tonerna av alkohol :)

Men om jag måste välja tar jag bara en goding från Munkkällaren.

Ovido - Quiz & Flashcards