Alla inlägg den 30 augusti 2012

CBS

Av kaosochkarlek - 30 augusti 2012 07:39

Igår testade jag något nytt för alla no poo älskare, nämligen CBS, conditioner baking soda vilket är en blandning av balsam, bikarbonat och vatten och sur efterskölj bestående av vatten och äppelcidervinäger.
Vad hände då?
Jo det blev en lös, rinnig sörja att noga massera in i håret och framförallt hårbotten. Masserade in det överallt, lät sitta medan jag tvättade resten av kroppen och sköljde sen noga.
Efteråt spolade jag håret i det kallaste vattnet vi har här och sen sköljde jag ytterligare en gång med ÄCV blandningen. Det luktade inte mumma direkt men när det hade torkat luktade det ingenting.

Sammanfattning: CBS funkade awesome och är det lika bra varje gång är det min nya metod!
ÄCV eftersköljen är bättre än alla balsam i världen! Mjukt och följsamt.

Bara jag inte blir besviken nästa gång!

Ovido - Quiz & Flashcards