Alla inlägg den 17 oktober 2011

Av kaosochkarlek - 17 oktober 2011 19:09

Om Tjelvar:

Tjelvar är ett fornnordiskt namn som är sammansatt av ord för betvingare och krigare.
Tjelvar är ett namn från Gutasagan. Enligt legenden var det hjälten Tjelvar som bringade elden till Gotland och därigenom bröt den förbannelse som låg över ön och fick den att stiga upp ur havet.

Det är 61 män i Sverige som heter Tjelvar, varav 14 styckna som har det som tilltalsnamn.



 

Av kaosochkarlek - 17 oktober 2011 09:00

... sista på länge..


Namn – Nathaly of course!
Ögonfärg – Ett öga grönt, ett blått.
Hårfärg – Brunt
Högerhänt/vänster – Högerhänt
Stjärntecken – Tvilling
Skostorlek – Cirkus 39/40 (41 när jag var gravid :O )
Är dina föräldrar skilda – Jo sen ungefär 2006.
Sport – Nej tack.
Helgdag- Julen. Mer jul åt folket!
Årstid – Sommar. Så fruktansvärt mycket sommar!

HAR DU NÅGONSIN
Varit kär – Jodå!
Blivit dissad – Haha oj, måååånga gånger!
Skolkat – Haha. Nej aldrig (korsar fingrarna)
Sovit utomhus – Yes.
Använt droger – Finns så många sorters droger nu för tiden så svarar: Testat har väl hänt. Använder, aldrig i livet!
Retats – Skulle ALDRIG falla mig in, höhö..

THIS OR THAT
Pepsi/cola – Cola, alla gånger!
Jordgubbar/blåbär – Smultron faktiskt.
Kött/veg – KÖTT, har fortfarande mycket att ta igen!
Tv/film – En bra film eller ett bra program!
Gitarr/trummor – Aukustisk gitarr!
Adidas/Nike – Beror på vad det gäller!
Kinesiskt/mexikanskt – Kina men helst thai!
Mtv/vh1 – Får väl säga MTV eftersom jag inte har Vh1

SENASTE DU
Skrattade - Imorse när Micke sa nåt fånigt.
Grät – Igår grät jag inombords när jag tänkte på hur mycket jag älskar min familj och att jag aldrig skulle vilja leva ett liv utan dom. Med tårar grät jag senast för kanske fyra dagar sen när Tjelvar grät/skrek okontrollerat.
Filmen du såg senast – Jag saknar dig. Men har planerat att se Allt om min buske i flera dagar nu men NÄR SKA JAG TA TAG I DET?!
Tuggade tuggummi – Igår
Drog ett skämt – Jag skämtar alltid.
Sjöng en sång – Igår råkade jag höra Lendo reklamen på radion och sen dess fastnade den.

HAR DU UNDER DEN SENASTE MÅNADEN
Ätit müsli – Ja <3
Rökt – Vattenånga en gång.
Tagit droger – Nej
Kysst någon - Ja :)
Sovit tillsammans med någon av det motsatta könet – Johodu!
Bakat - Of course! Bakade senast i lördags cupcakes!

Av kaosochkarlek - 17 oktober 2011 07:24

... så älskar jag listor. Och när Tjelvar sover passar jag på (eftersom det verkligen inte finns något annat ALLS att göra undert tiden ;) )


Godis eller chocklad?
Chips eller ostbågar?
Coca cola, eller coca cola light?
Mat eller godis?
Sallad eller sushi?

Med smink eller utan smink?
Pojkvän eller singel?
Hemmakväll eller utgång?
1 Bästavän eller många bekanta vänner?
One night stand eller pojkvän?
Rik och olycklig eller lycklig och fattig?
Känd eller inte känd?
Falsk och le eller säga vad du tycker?
Sex eller kyss och smek?


Nu ska jag äta frukost, ta vara på disken, klä på mig, förbereda ersättning, plocka undan lite (ja ni ser, finns INGENTING att göra när bebis sover) väcka och mata Tjelvar och slutligen börja bege oss mot BVC.


Ha en bra dag!

Ovido - Quiz & Flashcards