Direktlänk till inlägg 20 augusti 2012

God morgon!

Av kaosochkarlek - 20 augusti 2012 09:06

Hör och häpnad! Tjelvar sov till kvart över åtta idag, vilket innebar att jag hann olika undan disken, diska lite annan disk, klä på mig, spela lite på mobilen och baka snabba frukostbullar, här får ni receptet!

Snabba frukostbröd utan jäsning

1,5dl havregryn
1,5dl mjölk
1msk olja
2,25dl mjöl
1tsk bakpulver
1tsk strösocker
mjölk och havregryn till garnering

Sätt ugnen på 225grader
Häll olja och mjölk över havregrynen och låt mjukna i 5min
Blanda de torra ingredienserna
Arbeta till en deg
Rulla bollar
Skär några snitt på ytan
Pensla med mjölk och strö över lite havregryn
Grädda ca 12min

Smakar som scones så jag godkände dom utan tvekan, Tjelvar funderar och smakar fortfarande och Micke tvärratade, han gillar inte snabb bröd.

Testa och avgör själva :)

 
 
Linda - Mamma till Ted

Linda - Mamma till Ted

20 augusti 2012 22:34

Heej :)
Ja jag fick ju äntligen Fredrik å gå med på ett dop :) ville ha det innan han fyllde ett.
Ja det var mitt mål, tycker det är roligt och så är det ju alltid godare ;P
Ja heeelt

http://LiiiindhAa

 
Linda - Mamma till Ted

Linda - Mamma till Ted

20 augusti 2012 22:40

F*n kom åt den rakarns knappen haha.. Iaf...
Ja det är ju heelt galet. Kan inte förstå att Ted blir ett och bara en vecka efter hans födelsedag börjar inskolningen på dagis, paniiik :/
När börjar Tjelle på dagis?? :)
Ja jag ber om ursäkt för det men det har vart mkt dom senaste veckorna å jag har tittat in några snabba ggr men hinner sällan kommentera, har oxå en hel del inlägg att läsa men ska ta mej tid för det nån dag :)

Är allt bra med er??
Pussar och kramar till er

http://LiiiindhAa.bligg.se

 
Linda - Mamma till Ted

Linda - Mamma till Ted

20 augusti 2012 22:50

På detta recept ska jag pröva på nån dag :) såg ju riktigt gott ut..

http://LiiiindhAa.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kaosochkarlek - 26 maj 2013 21:50

Förutom lite magknip som kommer och går idag så har jag ett AAAS BRA liv verkligen! ...

Av kaosochkarlek - 16 maj 2013 22:11

1. Är du kär? Absolut!2. Humör just nu: Glad med uttråkad!3. Vem är nummer 9 i din kontaktlista? Bilregister. 4. Vad sa du senast: Typ "Vi ses imorn, jo, bra, hälsa, puss puss, hejdå".5. Är du allergisk? Nej.6. Fisk eller badkruka: Då är jag nog b...

Av kaosochkarlek - 31 mars 2013 22:07

Slängde ihop en halsvärmare till Weronica idag. Tog ca fyra timmars oavbruten stickning/virkning. Stickad med rundstickor nr 4 och 6 i ett 50/50 ull/akrylgarn. Blommor virkade med nål 6 och 2,5. ...

Av kaosochkarlek - 28 mars 2013 22:09

1. Hur gammal är du? Snart 25! :) 2. Hur gammal känner du dig? Något äldre än 25 iaf! 3. Vad har du gjort i dag? Oj har vart fullt upp, umgåtts med mamma, tagit hand om sjuk son, gjort massa ärenden, handlat, umgåtts med min lover osv.. 4. V...

Av kaosochkarlek - 10 mars 2013 08:25


Hej Susanne!   Jag hade sån tur när jag letade efter Pippis mönster att jag hittade detta gratis så du ska självklart också få det! Lägger in länkarna till originalmönstret här nedan! Hoppas innerligt att Pippi kommer hjälpa ditt barnbarn at...

Ovido - Quiz & Flashcards