Direktlänk till inlägg 29 oktober 2011

Sluta sära på benen om ni inte kan ta konsekvenserna!

Av kaosochkarlek - 29 oktober 2011 19:21

Har på senaste märkt att många gravida klagar hela tiden.

"Foglossning hit" - "illamående dit" - bla bla bla.

Ja ja alla VET att man kan få massor med graviditetskrämpor, men vi gravida/mammor har (förmodligen) valt att bli gravida och det känns hemskt att klaga över lite småsaker med take på vilken underbar belöning man får sen! Så för fan tjejer;


Sluta sära på benen om ni inte kan ta konsekvenserna, det är VÄRT lite vattensamligar i kroppen och ömmande bröst! Det går över!

Fokusera på att välkomna bebisen på bästa sätt istället för att gnälla om att det är synd om er!


(Sen finns det självklart undantag för faktiskt allvarliga komplikationer men många av er överdriver och gnäller bara!)


OBS!!! Detta är riktat till er som vet med er att ni överdriver och hittar på lite! OBS!  
 
ida harju

ida harju

29 oktober 2011 19:36

jag spydde cirka 10 gånger om dagen i 20 veckor , och från vecka 30 var jag orörlig pga foglossning, ja jag klagade, med all rätt tycker jag. för fy fan att inte kunna göra något, att sitta helt fast hemma och va så "handikappad" att man behöver hjälp för att kliva ur sängen

http://www.idaharju.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Emmelie

29 oktober 2011 20:24

Word! Finns ju de som på olika sätt har svårt att få barn. De skulle nog ta alla krämpor tio gånger om för att få sitt barn.

 
Ingen bild

no name

30 oktober 2011 22:14

men det tog på mig psykiskt, det var så frustrerande att aldrig kunna äta eller gå på toa utan en unge fastiglad i patten.


Är Inte Detta o klaga då ?`! bara för att du kanske inte haft komplikationer med din graviditet så finns det faktiskt andra som har haft / har ! varför ens bry sej om andras graviditeter ? lägg din energi på något annat . o stör det dej så himla mycket att du måste slös tid på att skriva ett blogg inlägg om de så radera ist människorna ur ditt liv så har du lite mindre o klaga över!

 
Liinda - Mamma till Ted

Liinda - Mamma till Ted

31 oktober 2011 12:27

(sorry för sent svar)
Nej ska inte glömma förlossningsberättelsen :)
Hade tänkt att jag kunde skriva den när jag var hos mamma men självklart glömde jag mina papper hemma. Men ska försöka ta tag i det så fort som möjligt =)
KraaM!

http://LiiiindhAa.blogg.se

 
Liinda - Mamma till Ted

Liinda - Mamma till Ted

31 oktober 2011 13:06

Fredrik har vart på mallis onsdag till söndag med jobbet.
Jag gillar inte heller å vara hemma själv å specielt inte på kvällar å nätter. usch vad läskigt med dom där skotthålen, jag hade ju inte ens vågat bo där då haha men det är väl jag det :P

Kan förstå det, skrik attacker är inge vidare roliga. Ted har oxå haft nån och man får lite 'panik' men endå håller man sig lugn så han inte märker det :)..
Ska jag göra =) å du pussar Tjelvar från oss. KraaM

http://LiiiindhAa.blogg.se

 
Ingen bild

jussi

1 november 2011 12:17

bra inlägg är okcså så trött på folk som klagar o klagar o tycker synd om sig själva, nästan som om dom tror att det är det ENDA sättet att få uppmärksamhet, att spela offer i alla situationer där man kan..

 
Jenilita

Jenilita

3 november 2011 20:20

Va kul att du blivit mamma Grattis! Det var en himla massa läängtan här haha jag längtar efter det samma typ älskar julen osv men jag ÄLSKAR OCH LÄNGTAR efter SNÖ haha. Men klart jag ser mest fram imot att Bebisen ska trilla ut gärna iallafall en vecka tidigare BF är 7 dec han får gärna komma 30 nov :) Men går la över tiden här med :)

http://www.blonditamedfotboja.se

 
Ingen bild

Håller med

4 november 2011 17:05

Många som klagar i onödan och utnyttjar systemen. Jag vet många som blivit sjukskrivna av foglossning från graviditetens början till slut. Men så har de inte haft så ont i allafall, har det visat sej... hm...

 
Ingen bild

Jea

8 november 2011 10:14

Hmm jag vet inte hur du har upplevt din graviditet men att säga att folk inte får klaga e ju bara idioti. Du kan väl för helvete bara jämföra med dig själv, alla mår vi olika o alla väljer väl att klaga eller inte, kan knappast vara du som bestämmer detta.
Jag e gravid med mitt andra barn o är för tillfället i v 36 o min graviditet har varit asjobbig, då jag har ett hjärtfel som ställer till det var o varannan dag, dock hade jag aldrig velat vara utan bebisen i magen o jag hade lätt kunnat göra om det varje dag om jag hade kunnat hjälpa någon barnlös familj.
Så håll truten när du inte har en aning om hur andra mår!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kaosochkarlek - 26 maj 2013 21:50

Förutom lite magknip som kommer och går idag så har jag ett AAAS BRA liv verkligen! ...

Av kaosochkarlek - 16 maj 2013 22:11

1. Är du kär? Absolut!2. Humör just nu: Glad med uttråkad!3. Vem är nummer 9 i din kontaktlista? Bilregister. 4. Vad sa du senast: Typ "Vi ses imorn, jo, bra, hälsa, puss puss, hejdå".5. Är du allergisk? Nej.6. Fisk eller badkruka: Då är jag nog b...

Av kaosochkarlek - 31 mars 2013 22:07

Slängde ihop en halsvärmare till Weronica idag. Tog ca fyra timmars oavbruten stickning/virkning. Stickad med rundstickor nr 4 och 6 i ett 50/50 ull/akrylgarn. Blommor virkade med nål 6 och 2,5. ...

Av kaosochkarlek - 28 mars 2013 22:09

1. Hur gammal är du? Snart 25! :) 2. Hur gammal känner du dig? Något äldre än 25 iaf! 3. Vad har du gjort i dag? Oj har vart fullt upp, umgåtts med mamma, tagit hand om sjuk son, gjort massa ärenden, handlat, umgåtts med min lover osv.. 4. V...

Av kaosochkarlek - 10 mars 2013 08:25


Hej Susanne!   Jag hade sån tur när jag letade efter Pippis mönster att jag hittade detta gratis så du ska självklart också få det! Lägger in länkarna till originalmönstret här nedan! Hoppas innerligt att Pippi kommer hjälpa ditt barnbarn at...

Presentation

En helt vanlig blogg om en helt vanlig tjej som lever ett helt vanligt liv.

Allt från tråkiga vardagssaker till shopping, bakning, stickning och bebisprat!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards