Alla inlägg den 17 november 2011

Av kaosochkarlek - 17 november 2011 16:00

Idag blir min älskade lilla son två månader. Herregud TVÅ MÅNADER!

För två månader sedan låg jag med benen brett isär och krystade för kung och fosterland för att tillsut gråta av glädje, lättnad och kärlek när jag fick hålla honom i min famn.


Tiden har för det mesta varit helt fantastisk. Jag är en extremt lyckligt lottad människa som fått gåvan att få bli mamma samt att jag har en fantastisk sambo.

Ibland har det varit väldigt tufft och vi har gråtit i kapp då liten har haft kolikattacker och gråtit okontrollerat men då har hans underbara pappa varit vid vår sida hela tiden och hjälpt och stöttat och avlastat.


Ibland när jag tvättar Tjelvars kläder (nya i strl 62 och 68), eller går igenom de han redan har tänker jag "väx fortare så du kan ha den här söta tröjan". Men när jag sen klär på honom och märker att strl 56 börjar bli för litet tänker jag "sluta växa, jag vill inte att den här ska bli för liten, jag vill inte att du ska bli stor än". Det är knappt så att man hinner med.


Han har utvecklats så himla mycket, på två månader har han växt tio cm och gått upp två kilo, han ler och skrattar väldigt ofta (när han inte har ont). Han är nyfiken på saker, glada färger, konstiga mönster, människor, andra bebisar och djur. Tittar efter allt intressant. Han har börjat att tycka det är mysigt att halvsitta och titta utåt från famnen och i vagnen. Han älskar sin sängmobil och att sitta i bilbarnstolen. Han har börjat prata med sig själv och skratta med ljud (konstiga läten men som tydligt ska föreställa skratt) samt att gripreflexerna blir mer och starkare för varje dag. En gång har han vänt sig från mage till rygg och han kan hasa sig uppåt om han ligger på rygg.


Det har hänt så otroligt mycket på två månader och jag kan fortfarande inte riktigt fatta att jag ska få se den här underbara lilla pojken växa upp och bli en vuxen man. Jag ska lära honom allt jag kan. Låta honom testa våra och sina gränser och lära av sina misstag, stötta honom i sina val och alltid finnas vid hans sida.

Jag ska ge honom hela världen!

Min älskade lilla unge!

Ovido - Quiz & Flashcards