Alla inlägg den 29 november 2011

Av kaosochkarlek - 29 november 2011 19:42

När fick du reda på att du var gravid? Nån gång under februari 2011
Mådde du illa mycket? Nej ingenting
Hur blev ditt hår? Ingen förändring
Hade du mycket halsbränna? Ingenting jag märkte

Grät du för ingenting? Ja massor. Och var arg!
Var du känslig? Ja gud ja.
Vad gillade du för mat? Samma som innan fast inte köttfärs en period.
När kände du bebisens första sparkar? Runt v.24 kanske
Var du ofta orolig? Ja väldigt ofta.
När började du läcka bröstmjölk? Jag läckte ingenting
Samlade du på dig gravidtidningar & böcker? Köpte en och fick en
Sparkade bebisen mycket? Massor :)
Fick du bristningar? Inte en enda!
Blödde du någon gång? Nej
Levde du på som vanligt? Ja, det gjorde jag, fram till kvällen den 16 september.
Hur gammal var du när du blev gravid?
22 år.
Hur tog dina föräldrar det? Dom blev såklart jätteglada över att bli mormor och morfar
Hur tog din partner det? Han blev rejält glad men nervös. Nu njuter han för fullt!
Vart bodde du/ni? I Visby
Hur ofta gick du till mvc? I början var det inte alls ofta. I slutet var det varannan vecka
Hur många ultraljud gjorde du? 3.
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Ungefär som den gjorde fast kortare och utan smärtlindring.
Hur började din förlossning? Den första värken kom kl 00.56 natten till den 16/9. Sedan gick jag hemma med värkar tills vi åkte in till BB kl 22.45 samma kväll.
Hur många timmar tog din förlossning? 39 timmar från värk ett och 16 timmar från inskrivningen.
Födde du vaginalt eller med kejsarsnitt? Vaginalt
Hur mycket var du öppen när du kom in? 1,5 cm
Vilken smärtlindring tog du? Epidural.
Blev det komplikationer? Nej.
Fick du sy? Ja typ 2 stygn.
Vad tyckte du var jobbigast? Tiden innan epiduralen och att inte få krysta när jag verkligen ville.
Var du rädd för något? Att bli snittad och att bebisen skulle vara sjuk.
Skrek du? Nej ingenting.
Hur många var inne i förlossningsrummet? Under själva utdrivningen så var det en undersköterska, barnmorskan, mamma, jag och Lizette. Micke kom in precis efter.
Hade du någon nära med dig? Mamma, Micke och Lizette
Hur var vikt och längd? 3385 gram och 48 cm lång.
Ögonfärg: Klarblå
Hårfärg: Cendré, han hade så lite hår så svårt att se.
Ammade du? Ja.
Ammar du nu? Nej.
Hur gammal är bebisen nu? Han är två månader och tolv dagar idag.
Vad tyckte du om förlossningen? Det gick väldigt bra tycker jag! Lång tid för alla andra men det kändes fort för mig.
Vill du ha en till? Kanske om minst fem år.
Planerar ni ett till? Nej gud nej.
När kommer andra barnet? Om tidigast fem år.
Hur är ert förhållande nu? Bättre än nånsin! Jag har världens bästa pappa till min son!
Vilken vecka födde du i? 41+2, nio dagar över beräknat datum.

 

Ovido - Quiz & Flashcards