Direktlänk till inlägg 12 september 2012

På datumet -30 kg.

Av kaosochkarlek - 12 september 2012 12:47

Okej så här är det.

Idag den 12 september är det EXAKT fyra år sen som jag började min viktnedgång.

Började med att dricka/äta Allevo soppor och shakes i 14 dagar, det gjorde mig fyra kg lättare, därefter ändrade jag min livsstil, åt bättre, rörde mig mer, cyklade och promenerade.

Helt plötsligt hade jag gått ner 10 kg. Vilken känsla det var!

Där stod jag still ganska länge men det var helt okej, jag gick iaf inte upp igen.

Har vart helt manisk och sjukligt viktfixerad ett tag men vad hjälpte det? Inte ett dugg!

Blev gravid men det påverkade ingenting, snarare hjälpte till att gå ner mer sen.

Jag åt enligt LCHF ett bra tag i vintras och det var gudomligt, aldrig svullen, aldrig några problem med magen (förutom de första invänjningsdagarna), aldrig äcklig mat (förutom att FÖR mycket fett blir äckligt till slut) men framförallt aldrig något sötsug!

Jag har aldrig varit typen som haft problem med att säga nej till socker men ibland faller man in i sötperioder.

Men jag är en sucker för bröd. Helt sjukt vad jag älskar mackor! Men jag har lärt mig tygla det, idag tar jag fram två mackor och gör i ordning dom på morgonen, plockar undan frukostgrejerna direkt och då klarar jag mig på det, om jag låter det stå framme kan jag äta säkert 10 st.

Alltså, idag lever jag ett helt normalt liv, äter vanligtvis inga tillsatta kolhydrater, jag unnar mig om jag vill, äter vanlig mat men utan pasta, ris, potatis och det där. Till frukost äter jag två lchf bröd eller två knäckemackor med ost eller kokt ägg typ, fikar nån gång ibland om jag känner för det, promenerar så gott som varje dag, löptränar två-tre gånger i veckan osv. Så lever jag och jag trivs.

Jag har inget speciellt viktmål. jag är så oerhört stolt att jag på egen hand lyckats gå ner 30 kg (!!!!) visserligen på fyra år men ändå, 30 kg liksom!

Här bjuder jag på lite bilder från förr och lite bilder jag tog i morse.     

Bilderna är rangordnade, äldsta först.               

                 

Idag 12 september 2012.

     
 

Jag kan ärligt inte se nån större skillnad när jag ser mig i spegeln för jag kommer inte ihåg att jag vart så stor ens, kan inte komma ihåg att jag tyckte det förrän jag vägde mig den där gången för fyra år sen, men när jag jämför kort från förr så ser jag att det hänt en del. Både storleksmässigt och livsstilen (full på varenda jävla bild liksom)

Detta är absolut inget skrytinlägg utan mer ett hjälpa-andra-inlägg! Det går bara man vill!

Man måste inte svälta sig och man måste inte sluta äta gott!


 
 
Ingen bild

Tant lizzan

12 september 2012 12:52

Det är helt sjukt! Du är så duktig och det SYNS. <3

 
Ingen bild

Wero

12 september 2012 13:24

Du är så duktig. Jag kan dock inte ens fatta att jag har varit så smaaaaal som på kortet där.

 
Ted's mamma

Ted's mamma

12 september 2012 14:43

Fy fan vad grymt gjort av dej :D
Du ska verkligen vara stolt!!
Önskar jag hade samma motivation men den kanske dyker upp en vaket dag ;)
Kram på dej

http://Liiiindhaa.blogg.se

 
My

My

12 september 2012 17:15

Du har alltid varit vacker och det är du fortfarande och jag är SÅ stolt över dig, det syns verkligen och du strålar! Du är bäst gumman! <3

http://Www.holdurheadhigh.bloggplatsen.se

 
ida

ida

17 september 2012 17:50

Riktigt bra jobbat! :) va stolt !:)

http://www.haarju.bloggplatsen.se

 
Terese

Terese

27 september 2012 20:59

Du är så himla fin....önskar att jag kunde jag med! Men en dag så!! Grattis till lillkillen i efterskott! Kram

http://berglundsjoqvist.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kaosochkarlek - 26 maj 2013 21:50

Förutom lite magknip som kommer och går idag så har jag ett AAAS BRA liv verkligen! ...

Av kaosochkarlek - 16 maj 2013 22:11

1. Är du kär? Absolut!2. Humör just nu: Glad med uttråkad!3. Vem är nummer 9 i din kontaktlista? Bilregister. 4. Vad sa du senast: Typ "Vi ses imorn, jo, bra, hälsa, puss puss, hejdå".5. Är du allergisk? Nej.6. Fisk eller badkruka: Då är jag nog b...

Av kaosochkarlek - 31 mars 2013 22:07

Slängde ihop en halsvärmare till Weronica idag. Tog ca fyra timmars oavbruten stickning/virkning. Stickad med rundstickor nr 4 och 6 i ett 50/50 ull/akrylgarn. Blommor virkade med nål 6 och 2,5. ...

Av kaosochkarlek - 28 mars 2013 22:09

1. Hur gammal är du? Snart 25! :) 2. Hur gammal känner du dig? Något äldre än 25 iaf! 3. Vad har du gjort i dag? Oj har vart fullt upp, umgåtts med mamma, tagit hand om sjuk son, gjort massa ärenden, handlat, umgåtts med min lover osv.. 4. V...

Av kaosochkarlek - 10 mars 2013 08:25


Hej Susanne!   Jag hade sån tur när jag letade efter Pippis mönster att jag hittade detta gratis så du ska självklart också få det! Lägger in länkarna till originalmönstret här nedan! Hoppas innerligt att Pippi kommer hjälpa ditt barnbarn at...

Ovido - Quiz & Flashcards