Alla inlägg den 17 januari 2012

Av kaosochkarlek - 17 januari 2012 19:28

Favorit tv-program just nu:

Vem vet mest? 

Av kaosochkarlek - 17 januari 2012 17:33

  Undrar om koliken kommit tillbaka?!

  Han har råskrikit i nästan en och en halv timme idag och igår var det ÄNNU värre.

  Trodde den var över nu.

  De flesta har kolik till 3-4 mån men vissa har upp till 6 mån.

  Men om det är så med Tjelvar kommer jag skaffa en nanny i två månader till för

  det suger verkligen ALL must ur mig och jag blir lika ledsen som han..

 

Av kaosochkarlek - 17 januari 2012 07:06

Och så var det det här med Lchf..

Jag har provat så himla mycket i bantningssyfte men inte mycket har funkat på mig.

Det bästa var en rivstart med Allevo shakes och soppor sedan äta "vanligt" men i lagom mängd och röra på mig.

Det har gjort mig nästan -20 kg på snart fyra år.

Men nu har vi kommit fram till att pröva Lchf i familjen med start 1 februari.

Jag har varit ganska emot det en längre tid för jag tror inte på att ta bort kolhydraterna och bara äta fett men det kanske är en bra start innan man lägger till de kolhydrater som man saknade.

Vet att för mig kommer det bli potatis och eventuellt någon macka till frukost då och då.

Kan INTE tänka mig ett liv utan potatis och bröd!!!


Men det är först och främst för att testa om det stämmer som Anna Hallén skriver att människor med olika bokstavskombinationer mår bättre av Lchf. (Det som gör att det blir skillnad är att man plockar bort alla kolhyrater som är uppiggande, morfinliknande och därför intas av människor med "uppåtbehov" i så stor mängd)

Men att gå ner lite i vikt är ett plus i kanten :)


Däremot får jag försöka tänka på att få i mig fett på annat sätt, kanske fetare fisk eller nåt för sist jag testade gi rivstart/lchf blev jag förstoppad av all fett.

Och tanken på att sitta och äta ister med sked får mig att vilja spy.


Men 1 februari kör vi! Om det är någon mer än jag, Micke och Line som är på så säg gärna till, kan vara kul att följas upp!

 

Ovido - Quiz & Flashcards