Direktlänk till inlägg 5 november 2011

En lugn lördag

Av kaosochkarlek - 5 november 2011 12:53

Hittills har den här dagen varit väldigt bra.

Den började med att Tjelvar vaknade vid 0600, fick mat och låg i sin säng och bajsade lite. Då passade jag och Micke på att morgonmysa. Färdigbajsad och klarvakna gick vi upp alla tre, åt frukost och plockade i ordning här hemma.

0920 ungefär gick vi på en timmes morgonpromenad och Tjelvar somnade i vagnen.

När vi kom hem passade vi på att höstpyssla i trädgården; plocka ihop utemöblerna, plantera om några blommor, kratta löv, rensa rabatterna osv. Vi märkte att våra tulpan/påsklilje lökar vi satte för ett tag sen har börjat knoppa upp, känns ju kul att dom förmodligen dör under vintern eftersom dom hade så bråttom upp. Men men..

Vi har också hunnit med att käka lite lunch. Nu väntar vi bara på pappa som ska komma hit på fika/middag.


Lilla älsklingen sover fortfarande och stora älsklingen sitter vid sin dator så jag tar väl tillfället i akt och bakar en Silvia kaka. (Bild och recept kommer sen)

 
 
Ingen bild

Madde...sa jag ju för faaan ;)

5 november 2011 13:28

Åååååhhh vad mysigt det låter!!!! Vill oxå ha det sååå :D

 
Ingen bild

Weronica

5 november 2011 14:11

Mysigt !!!!!

 
Liinda - Mamma till Ted

Liinda - Mamma till Ted

6 november 2011 15:01

Nej va coolt :P Fast Tjelvar väger lite mer. Var ju på BVC i fredags och då var Ted 58cm lång och vägde 4590g =)

Jasså, Ted kan fortfarande ha sina 50 kläder men har fått börja använda vissa 56 nu då dom börjar å passa rätt bra nu oxå :)

Ja visst är det =). så kul å se allt nytt dom får för sig å göra.
Du visst var Tjelvar bara en vecka äldre än Ted??

http://LiiiindhAa.blogg.se

 
Liinda - Mamma till Ted

Liinda - Mamma till Ted

6 november 2011 15:15

Jo det är fler som sakt så oxå å jag täncker lika dant. Alltså är Ted nöjd å är jag nöjd. Klart man håller koll, jag kolla till honom hela tiden vare sig han sover på mage, sida eller rygg. Man är ju lite små nojig och bara vill försäkra sig lite :P.

Han sover ju dock bara på mage ibland. Han har sina perioder då han bara vill vara på mage och dom kommer och går.

Hur vet man om barnet har andningsuppehåll, Vet du det?? :)
KraaM på er.

http://LiiiindhAa.blogg.se

 
Liinda - Mamma till Ted

Liinda - Mamma till Ted

6 november 2011 15:25

Heej (HAHA det blir en 3:de kommentar då ;D)

Börjar nog tvivla lite på det. På 10 dagar hade han bara gått upp 110g å hon på BVC tyckte det var lite lite så därför ska vi dit på fredag igen. Hon sa att det kan vara så att jag har mjölk på dagarna men inte på kvällarna å måste då ge ersättning till honom.

Tyvärr har inte jag det tålamodet nu att sitta med honom vid bröstet 24/7. Jag får en sån konstig känsla i brösten lixom å det är inge skönt. Det kliar, svider och har en svag dunkade som gör lite små ont. Får så efter varje amning och det håller i sig en stund :/ (svårt å förklara tyvärr.

Ja jag förstår men amingen tycker inte jag är det viktigaste. Det viktigaste är att dom små liven får mat =) och det är ju mer det jag oroar mej för att Ted inte får så jag hoppas vägningen på fredag går bättre och så får vi se hur jag ska göra. Kanske blir nån amning per dag å flaskan resten.. =)
KraaM

http://LiiiindhAa.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kaosochkarlek - 26 maj 2013 21:50

Förutom lite magknip som kommer och går idag så har jag ett AAAS BRA liv verkligen! ...

Av kaosochkarlek - 16 maj 2013 22:11

1. Är du kär? Absolut!2. Humör just nu: Glad med uttråkad!3. Vem är nummer 9 i din kontaktlista? Bilregister. 4. Vad sa du senast: Typ "Vi ses imorn, jo, bra, hälsa, puss puss, hejdå".5. Är du allergisk? Nej.6. Fisk eller badkruka: Då är jag nog b...

Av kaosochkarlek - 31 mars 2013 22:07

Slängde ihop en halsvärmare till Weronica idag. Tog ca fyra timmars oavbruten stickning/virkning. Stickad med rundstickor nr 4 och 6 i ett 50/50 ull/akrylgarn. Blommor virkade med nål 6 och 2,5. ...

Av kaosochkarlek - 28 mars 2013 22:09

1. Hur gammal är du? Snart 25! :) 2. Hur gammal känner du dig? Något äldre än 25 iaf! 3. Vad har du gjort i dag? Oj har vart fullt upp, umgåtts med mamma, tagit hand om sjuk son, gjort massa ärenden, handlat, umgåtts med min lover osv.. 4. V...

Av kaosochkarlek - 10 mars 2013 08:25


Hej Susanne!   Jag hade sån tur när jag letade efter Pippis mönster att jag hittade detta gratis så du ska självklart också få det! Lägger in länkarna till originalmönstret här nedan! Hoppas innerligt att Pippi kommer hjälpa ditt barnbarn at...

Presentation

En helt vanlig blogg om en helt vanlig tjej som lever ett helt vanligt liv.

Allt från tråkiga vardagssaker till shopping, bakning, stickning och bebisprat!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards