Direktlänk till inlägg 7 november 2011

Namngivelse?!

Av kaosochkarlek - 7 november 2011 11:00

Vi kommer som bekant inte att döpa Tjelvar och det är för att vi inte vill tvinga in vår son i en religion vi inte ens själva utövar. Han kanske rent av vill bli muslim eller buddhist när han växer upp. Visst är dopet en fin ceremoni men det passar inte oss.

Däremot har vi funderat på namngivelse, åtminstone vad det är? Om någon har ideér på vad man gör under en icke-religiös namngivelse får ni gärna dela med er! Annars ses vi bara och äter smörgåstårta ;)

 
 
Ingen bild

Weronica

7 november 2011 11:17

När skall ni ha det?

 
Nathaly

Nathaly

7 november 2011 11:34

Vi vet inte om det blir någon ens eftersom vi inte vet vad man gör :p Är det någon tid som passar dig och Bamse bäst? Vi anpassar oss gärna efter er!

http://kaosochkarlek.bloggplatsen.se

 
Liinda - Mamma till Ted

Liinda - Mamma till Ted

7 november 2011 12:37

Ååå fan va irriterande,
skrev ett jätte långt svar å så försvann det :@
Gör ett nytt försök då...

Ja visste ju att det var något sånt :)
Tack för tipset ska läsa lite på sidan sen.

Okey ja dom två senaste gångerna innan gick han upp 400g och han följer ju sin kurva perfekt men nu gick han ju ner lite och hon sa att dom helst inte ska göra det men dom får gärna gå upp. Men detta var inget att oroa sig för tyckte hon och jag hoppas verkligen att nästa vägning blir som vanligt igen annars kommer jag nog bli lite smått orolig. Hur gick det på BVC idag?? :D

Jag är lite lat på den fronten jusst nu men ska ändra det när han blir 2månader hade jag tänkt.
Han sover i egen säng från ca 10 tiden tills han vaknar mellan kl 2 och 3 och då bär jag över honom till våran säng och då ligger jag å ammar honom sen somnar vi båda in igen och så vaknar han igen mellan 5 och 7. Sen ska jag sitta å amma honom å lägga honom i sin egen säng hade jag tänkt så jag hoppas det kommer gå bra då :).

Ett litet tips är ju när han vaknar på nätterna å ska få mat är att inte tända nån stark lampa för han ska ju veta att det fortfarande är natt å man ska sova då. När du get honom mat å han somnat i din famn lägg inte över honom till sängen på en gång utan vänta en stund så han hinner somna in i den djupa sömnen, Brukar göra så med Ted å jag ser skillnad från när jag flyttar honom nästan direkt till att jag väntar kanske 15min innan. Han sover mkt längre om jag väntar annars brukar han vakna allt ifrån 10min till 45min efter att jag flyttat honom men när jag väntar så sover han mellan 2 och 4 timmar =).. Värt å testa iaf =) hoppas det funkar.
KraaM!

http://LiiiindhAa.blogg.se

 
Ingen bild

Jussi

8 november 2011 00:00

hej tänkte ge dig lite tips, jag har varit på en namngivelse fest och det var mycket mysigare än ett dop, för robins kusinbarn. De hade en person som sjöng o spelade lite musik, tippspromenad med frågor om barnet/föräldrar förlossning osv, sedan hade dom massa småpyssel, tex ett stort ritat träd på ett stort pappper, där man skulle doppa sitt finger i fingerfärg och göra ett avtryck och sedan skriva sitt namn, så de hade minnen på vilka som varit där. och sedan fika o presentöppning.

finns massa mysiga sånna pyssel man kan göra som sen är roligt att spara till sonen.

 
Ingen bild

jussi

8 november 2011 00:25

läsa en dikt, beträtta varför han får sitt namn och en historie bakom detta man kan ha en bok man kan skriva en liten hälsning till barnet. man kan ha ett örngott eller liknande där folk får skriva en hälsning, man kan ha en liten ask där folk får skriva ner något på en fin lapp som du sedan kan spara finns hur mycket som helst...skulle kunnna skriva ett lååångt inlägg men helt enkelt att hylla barnet och hans namn o ha nån liten söt dikt låt eller berättelse att tillängna honom osv.. blev visst långt inlägg, men hoppas du fick några ideer. kram

 
therese

therese

8 november 2011 20:37

Som jussi skrev innan dikter och berätta varför han fick det namnet han fick..sen såklart en hejdundrande fest med massa gott.. verkligen fira att han kom till er :) och så skall alla ge presenter det tycker jag!! vi skall ha namngivelse för milyan när han får syskon! ¨så de blir tillsammans..

/Therese

http://thereese362.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kaosochkarlek - 26 maj 2013 21:50

Förutom lite magknip som kommer och går idag så har jag ett AAAS BRA liv verkligen! ...

Av kaosochkarlek - 16 maj 2013 22:11

1. Är du kär? Absolut!2. Humör just nu: Glad med uttråkad!3. Vem är nummer 9 i din kontaktlista? Bilregister. 4. Vad sa du senast: Typ "Vi ses imorn, jo, bra, hälsa, puss puss, hejdå".5. Är du allergisk? Nej.6. Fisk eller badkruka: Då är jag nog b...

Av kaosochkarlek - 31 mars 2013 22:07

Slängde ihop en halsvärmare till Weronica idag. Tog ca fyra timmars oavbruten stickning/virkning. Stickad med rundstickor nr 4 och 6 i ett 50/50 ull/akrylgarn. Blommor virkade med nål 6 och 2,5. ...

Av kaosochkarlek - 28 mars 2013 22:09

1. Hur gammal är du? Snart 25! :) 2. Hur gammal känner du dig? Något äldre än 25 iaf! 3. Vad har du gjort i dag? Oj har vart fullt upp, umgåtts med mamma, tagit hand om sjuk son, gjort massa ärenden, handlat, umgåtts med min lover osv.. 4. V...

Av kaosochkarlek - 10 mars 2013 08:25


Hej Susanne!   Jag hade sån tur när jag letade efter Pippis mönster att jag hittade detta gratis så du ska självklart också få det! Lägger in länkarna till originalmönstret här nedan! Hoppas innerligt att Pippi kommer hjälpa ditt barnbarn at...

Presentation

En helt vanlig blogg om en helt vanlig tjej som lever ett helt vanligt liv.

Allt från tråkiga vardagssaker till shopping, bakning, stickning och bebisprat!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards