Direktlänk till inlägg 30 november 2011

FRÅGOR TILL ER SOM HAR BARN!

Av kaosochkarlek - 30 november 2011 07:49

Hur sov/sover era två-tre månaders bebisar?

Beätta gärna lite kort om hur de små liven sov/sover under ett helt dygn.


Kram

 
 
Martina

Martina

30 november 2011 08:06

Nadja har alltid varit duktig på natten. Hon somnade i regel alltid vid 21-22. Ibland lite senare. Sen sov hon till ca. 03 och ville ha mat. Somnade om och vaknade igen vid 7-8. Under natten vaknade hon ibland till och bara ville ha nappen. Det gör hon än idag. Synd att hennes mamma har så svårt att somna om... :-P haha

http://www.minnenmedmartina.blogg.se

 
Ingen bild

Frida

30 november 2011 08:08

För 100 år sedan när Samuel (9år) var bebis så sov han 3 timmar från 12-15 på dagen och somnade runt 20 igen på kvällen och sov till 06 på morgonen. Dock ammades han inte och han sov i egen säng i eget rum från 2 veckors ålder. Och det här med att vakna vid 06 sitter i än :)

 
Ingen bild

Jana!

30 november 2011 08:40

Oliver sov hela nätterna 0-3 mån mellan 6-8 timmar var han vaken var det en gång för att snutta lite bara! Men sen dess har han sovit en hel natt tror jag! :) nu kan han vara vaken upp emot 10 gånger per natt! :) puss&kram!

 
Ninnie

Ninnie

30 november 2011 10:19

Alma och Liam är likadana, men jag beskriver Alma då.
Hon äter typ 150 Nan vid 20-tiden, sen somnar hon (inte i sin säng utan nån annanstans). Kl 22-22.30 väcker vi henne, byter till pyjamas och ger en flaska till, ibland äter hon bara halva.
Sen somnar hon i sin säng och sover till 7-8.

På dagarna sover hon mest på förmiddagen, och ett par timmar på eftermiddagen.

Maila om du vill prata mer. Kram!

http://www.ninnies.se

 
Anna

Anna

30 november 2011 11:36

Vi försökte ha mattider till kian som var 8, 11, 14, 17, 20, 23 men han sov för länge på morgonen så det blev lite rubbning. Men åt var tredje timme och tillslut somnade han 20 på kvällen utan att vakna 23 och sov till 10 på morgonen ungefär. På dagarna sov han 1-1½ timme efter varje mål (alltså 4 gånger på dagen och sen klockan 20-10) :)

http://pannys.bloggplatsen.se

 
therese

therese

30 november 2011 20:52

Milyans första månader i livet vara rena drömmen..han sov vaknade kanske max 3 gånger ammade sen sov vi till 10 nästan varje dag.
DÄREMOT vid 6 månader blev han helt tokig haha ammade kanske 10 gånger per natt och vaknade hela tiden.. så höll han på i ett halvår.. JAG tror att man helt enkelt får ta de som de kommer inte stressa upp sig på rutiner och sånt alltså rutiner e såklart bra men man skall nog inte lägga för stor vikt på det..ALLA barn är ju så olika... Min är nu 17 månader och sover fortfarande aldrig en hel natt utan att röjja runt. :)

http://thereese362.blogspot.com

 
Terese

Terese

9 december 2011 19:46

Vi försöker lägga tjejerna i sin säng men dom vägrar!! Jag undra om det har ngt med att göra att vi har sovrummet upp och är inget där på dagarna! Vi gör ju allt i soffan om man säger så! Så jag antar att det är deras trygga plats! Men jag kan tänka att ammningen kan störa en del!

http://berglundsjoqvist.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jennie A

13 december 2011 10:18

Melody hade tre månader kolik så enda lugna stunden jag hade var på natten. När hon väl somnat på kvällen sov hon hela natten från hon var mellan 1-2 månader. Men jag fick amma henne en bra stund innan. Hon sover hela nätterna idag med. :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kaosochkarlek - 26 maj 2013 21:50

Förutom lite magknip som kommer och går idag så har jag ett AAAS BRA liv verkligen! ...

Av kaosochkarlek - 16 maj 2013 22:11

1. Är du kär? Absolut!2. Humör just nu: Glad med uttråkad!3. Vem är nummer 9 i din kontaktlista? Bilregister. 4. Vad sa du senast: Typ "Vi ses imorn, jo, bra, hälsa, puss puss, hejdå".5. Är du allergisk? Nej.6. Fisk eller badkruka: Då är jag nog b...

Av kaosochkarlek - 31 mars 2013 22:07

Slängde ihop en halsvärmare till Weronica idag. Tog ca fyra timmars oavbruten stickning/virkning. Stickad med rundstickor nr 4 och 6 i ett 50/50 ull/akrylgarn. Blommor virkade med nål 6 och 2,5. ...

Av kaosochkarlek - 28 mars 2013 22:09

1. Hur gammal är du? Snart 25! :) 2. Hur gammal känner du dig? Något äldre än 25 iaf! 3. Vad har du gjort i dag? Oj har vart fullt upp, umgåtts med mamma, tagit hand om sjuk son, gjort massa ärenden, handlat, umgåtts med min lover osv.. 4. V...

Av kaosochkarlek - 10 mars 2013 08:25


Hej Susanne!   Jag hade sån tur när jag letade efter Pippis mönster att jag hittade detta gratis så du ska självklart också få det! Lägger in länkarna till originalmönstret här nedan! Hoppas innerligt att Pippi kommer hjälpa ditt barnbarn at...

Ovido - Quiz & Flashcards