Alla inlägg den 9 februari 2012

Av kaosochkarlek - 9 februari 2012 21:03

OBS! Kanske inte de mest smickrande bilderna men jag lovar, testar ni receptet blir ni INTE besvikna!


Igår fick jag ett väldigt trevligt telefonsamtal från min chef även kallas Lizzan som undrade om jag ville jobba idag. SJÄLVKLART sa jag och här sitter jag nu på mitt första jobbpass på snart sex månader.

Känns verkligen jättebra och jag längtar efter att börja jobba på heltid igen!



 

Kvällens middag bestod av crepes ala LCHF of course.

(2 till mig, 2 till Micke, men antar att han ätit något mer till)


Ett pannkaksrecept på 3 ägg, 3 dl grädde, 1,5 msk fiberhusk, salt och peppar.

Det blev fyra st normalstora pannkakor att fylla.

(vill man inte ha crepes pannkakor tar man givetvis bort pepparn och eventuellt saltet)

Stek på medelvärme i smör och lägg i fyllningen. 


Jag hade två fyllningar, en lite krämigare spenat och en med creme fraich, salami och vitlök.

Vik ihop och lägg ost över.

In i ugnen på 225 grader i ca 10 min.

Ät och njut!


Jag förberedde dessa igår kväll, helt färdiga och smakade fantastiskt även att värma upp dagen efter!

Perfekt som picnick mat också om man ska iväg.

Och et bästa av allt: Rörorna kan varieras i mängder!

Ovido - Quiz & Flashcards