Alla inlägg under februari 2012

Av kaosochkarlek - 24 februari 2012 09:02

Undrar varför man alltid automatiskt lyssnar på sorgliga låtar när man är ledsen?

Så byter man låt för att inte bli mer ledsen.

Sen upptäcker man att man återigen sitter där med en gråtlåt i högtalarna.

Det kanske är lättare att sörja då?

Av kaosochkarlek - 24 februari 2012 07:33

Två skivor av mitt fröbröd, med philadelphia, en skiva ost och en skinka.

Till det, 1 dl laktosfri naturell yoghurt med hemgjord frömüsli.


Här är originalreceptet.

1 dl linfrön
1 dl sesamfrön (oskalade)
1 dl solrosfrön
1 dl pumpafrön
½ dl krossade nötter
½ dl rostade mandelflarn

2 msk kanel
1 tsk Vaniljpulver
½ dl olja
1 dl vatten


Rör ihop i en skål och låt stå en tio minuter.
Rosta i ugn på 200° i tio minuter eller tills den fått en gyllene färg.  

Av kaosochkarlek - 24 februari 2012 07:30

 

Lchf Lasagne.

Ser verkligen skitfin ut när den ligger där i formen.

Men ICKE! När vi började ta av den flöt allt samman.

Vi skulle inte ha testat med zucchini.

Men vi ger inte upp, nästa gång testar vi göra egna plattor :)

Av kaosochkarlek - 23 februari 2012 08:56
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av kaosochkarlek - 23 februari 2012 07:15

Vi har ätit med andra några dagar nu så det har inte blivit min mat, därför har jag inte uppdaterat om vad vi ätit.

Men nu är det på gång igen! :)


 

Världens snabbaste "pastasås" där vi använde finstrimlad sallad istället för pasta!

Bryn bacon, selleri och broccoli, eventuellt något annat om man vill.

Häll på grädden.

I med lite ost.

Krydda!

Ät!


Typ 10 min så var det klart.

Av kaosochkarlek - 21 februari 2012 08:48

Det är då märkligt att det bara finns EN ENDA affär på Gotland som säljer NUK nappar; Babyproffsen.

Ja men vad hade jag för val? NUK är den enda napp Tjelvar överhuvudtaget tar och vid sömn är han väldigt snuttig så då krävs nappar. Problemet är bara att vi snart kommer få sätta "nyckelsökare" på napparna för han har en tendens att kasta iväg dom och de är svåra att hitta.

Jag köpte för ett tag sen två nya nappar till han, de som är på bilden. SÅ KLART var det fel, SUCK hockeypuck!

Jag köpte strl 1 för det känns ju naturligt att en då fyra månaders använder strl 1, men icke, de nappar vi fick innan han var född var strl 2 så det är ju dom han använt hela tiden. Så idag blir det till att köpa ÄNNU fler, bara 75 kr för två :p Hehe.. Men vad gör man inte för sin lilla svidpinne :)

Av kaosochkarlek - 20 februari 2012 18:49

Fiskgryta gjord på grädde 3 dl och vatten 2 dl. Redde med tre msk creme fraich.  

Hade i ca 10 cm zucchini och två stjälkar selleri.

Två laxfileér och kryddade med saffran, svartpeppar och salt.

Serverades med broccoli och gröna bönor.


Tyvärr åt jag själv med bara en son som åskådare då min kex är sjuk och min syster stack till Sibylla för att synda.

Av kaosochkarlek - 20 februari 2012 08:42

För att hedra vår mommo!

Älskad och saknad!

Ovido - Quiz & Flashcards